نصب دکل ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رفیق خوب و آدرس madaram1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 7
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 18
:: بازدید سال : 99
:: بازدید کلی : 1658
نصب دکل ها

نصب دکل ها نیازمند استاندارد دکل های مهاری می باشد که در بررسی استاندارد دکل های مهاری این گزینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

توضیحاتی درباره استاندارد دکل های مهاری

نصب دکل ها از جمله موضوعاتی می باشد که در بررسی استاندارد دکل های مهاری به این موضوع پرداخته می شود و از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد چرا که نصب دکل های مهاری نیازمند تخصص و دقت بالا بوده و کوچک ترین کوتاهی خسارت های بزرگی به دنبال خواهد داشت.
دکل مهاری

دکل مهاری از جمله دکل هایی می باشد که در زمینه های مختلفی کاربرد داشته و در انواع طرح ها و مدل های مختلفی تولید و عرضه می گردد که از جمله کاربرد های این دکل می توان به شبکه های رادیو، بی سیم، تلفن همراه، شبکه های کامپیوتری و غیره اشاره کر. این نوع دکل ها از جمله دکل های مخابراتی بوده و با توجه به ویژگی ها و مزیت های بسیار چون سبک وزن بودن و نصب آسان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دکل های مهاری در حالت های سه وجهی و چهار وجهی در ارتفاع و اندازه های متفاوتی تولید می شود. این دکل برای اولین بار در کانادا تولید شد که به قصد استفاده موقت از آن مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای قابلیت جا به جایی سریع و نصب مجدد داشت و در حال حاضر شاهد افزایش استفاده از این نوع دکل در سراسر جهان می باشیم. توجه داشته باشید که این نوع دکل برای نصب و بهره برداری نیازمند استاندارد هایی می باشد که در ادامه مقاله سعی بر آن داریم شما را با استاندارد دکل های مهاری آشنا سازیم.
استاندارد دکل های مهاری

دکل های مهاری با استفاده از سیم مهار به زمین و یا تکیه گاه های دیگری وصل می شوند از این رو به دکل مهاری شناخته می شود از جمله انواع دکل های مهاری می توان به دکل مهاری وینچی، دکل مونوپل با تک پایه، دکل های مهاری سه وجهی، دکل مهاری چهار وجهی، دکل مخابراتی خود ایستا، دکل مهاری g35 ،دکل مهاری g45، دکل مهاری g55 و دکل مهاری g65 اشاره کرد. استاندارد دکل های مهاری از جمله موضوعاتی می باشد که در هنگام خرید و نصب این نوع دکل بایستی به آن توجه و دقت داشته باشید چرا که این دکل نیز همانند سایر دکل ها اصول و استاندارد های خاصی در زمینه طراحی ، تولید و نصب دارا می باشد. اصول و استاندارد دکل های مهاری در زمینه نصب آن از جمله کارهایی می باشد که نیازمند تخصص و حرفه مهندسین بوده و در صورتی که به درستی اجرا نشود می تواند خسارت های جانی و مالی بسیاری را به دنبال داشته باشد در بخش بعدی سعی بر آن خواهیم داشت تا شما را با استاندارد دکل های مهاری آشنا سازیم با ما همراه باشید.

تصویر 1
آشنایی با استاندارد نصب دکل مهاری

برای نصب دکل های مهاری استانداردهایی وضع شده است که از جمله استاندارد دکل های مهاری می توان به نحوه اتصال کابل ها، پایه اصلی و جوش اشاره کرد. به جرات می توان گفت مهمترین و اصلی ترین بخش های طراحی دکل های مهاری بخش جوشکاری آن می باشد که در انواع روش های مختلفی انجام می شود که جوش دادن پایه های عصایی و پایه اصلی این بخش را شامل می گردند. برای مثال در جوش دادن پایه های عصایی به سطحی نیاز می باشد که در صورت نبود تیرآهنی در پشت بام برای جوش دادن بایستی بخشی از سقف تخریب گردد تا به تیرآهن یا تیرچه دسترسی داشته باشیم که در این مورد می توان از عصایی ساده یا عصایی گالوانیزه بهره مند شد.

تصویر 2
دیگر موارد مربوط به استاندارد دکل های مهاری

همانطور که اشاره کردیم نصب، جوشکاری، مهارکش، پایه دکل، تست جوش و رنگ، هلالی، سیم بکسل از جمله استاندارد دکل های مهاری به شمار می رود.

تست جوش و رنگ: پس از اطمینان از محکم بودن جوشکاری تمامی مقاطع با استفاده از اسپری تست جوش و یا دستگاه الکترومغناطیس تست جوش کاملا پوشش داده و رنگ کاری کرده و از این طریق از زنگ زدگی مانع می شود.

مهارکش: از مهارکش به منظور تناسب متراژ بهره مند می شوند.

هلالی: در دو طرف برای مانع از ساییده شدن سیم بکسل از هلالی استفاده می کنند و در زمان قلاب شدن سیم بکسل باید از روی هلالی رد شود.

سیم بکسل: در استفاده از سیم بکسل از مدل کنفی استفاده نمی شود و این امر به دلیل حرکت کمتر دکل و انعطاف کمتر سیم بکسل خشک می باشد.

تصویر 4
متعلقات دکل های مهاری

از اجزای تشکیل دهنده دکل مهاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انکر راد: این وسیله در وصل سیم مهار به فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد

سیم مهار: سیم مهار به منظور ایستادگی دکل های مهار در مقابل وزش باد استفاده می شود.

کرپی: با استفاده از کرپی سیم مهار محکم می شود که در نصب آن باید سیم مهار خم شود.



تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : امیر عباس
تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1399
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید